- Strona główna
- PCG Zdrowie i Pomoc społeczna
- Usługi
- Dla sektora publicznego
- Standardy realizacji usług publicznych
Standardy realizacji usług publicznych
Jednostki samorządu terytorialnego coraz częściej decydują się na wdrażanie standardów realizacji usług publicznych, co jest podyktowane chęcią ujednolicenia ich na terenie danej gminy, powiatu, województwa. Jednym z głównych celów jest również chęć podniesienia jakości oferowanych i świadczonych usług. Wdrażanie szczegółowych definicji, zakresu i zasad realizowania usług publicznych ułatwia beneficjentom korzystanie z dostępnego wsparcia, a osobom zarządzającym kontrolę nad poprawną realizacją zadań.
Przykładowe tematy standardów:
- Standardy realizacji usług asystenta osób z niepełnosprawnościami
- Standardów usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych
- Standardy usług pomocy i integracji społecznej
- Wymagania budowlane i wyposażenia mieszkań wspomaganych
- Utworzenie i funkcjonowanie modelowego przykładu mieszkania chronionego oraz lokalu aktywizującego
- Standardy opieki nad osobami starszymi o różnym stopniu samodzielności określonym według skali Barthel, z uwzględnieniem czasu realizacji poszczególnych czynności (usług) oraz optymalnego poziomu zatrudnienia
- Standard budownictwa senioralnego w zakresie placówki opieki całodobowej oraz mieszkań wspomaganych (z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego i zapewnienia dostępności dla osób o różnym stopniu samodzielności)
- Standard funkcjonowania infolinii dla seniorów i/lub telefonu życzliwości
- Standardy zarządzania jakością w opiece długoterminowej
- Standardy świadczenia usług opiekuńczych w domach pomocy społecznej
Przykłady realizowanych przez nas projektów znajdują się w
Portfolio.