Zarząd USA-PL

Łukasz Sułkowski

Łukasz Sułkowski

Wykształcenie i stanowiska akademickie

Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski jest wybitną postacią w badaniach nad zarządzaniem, znaną ze swojego znaczącego wkładu w środowisko akademickie i społeczność biznesową. Zajmował kilka kluczowych stanowisk, w tym:

  • Rektor Wyższej Szkoły Bankowej w Dąbrowie Górnicza , Polska
  • Kierownik Katedry Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
  • Dyrektor kampusu na Uniwersytecie Clarka
  • Wiceprzewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej
  • Prorektor Uniwersytetu Nauk Społecznych

W świecie biznesu piastuje następujące funkcje:

  • Prezes PCG Polska Sp.
  • Prezes PCG Academia Ltd.
  • Członek Zarządu GTL SA

Osiągnięcia naukowe

Prof. dr hab. Sułkowski może poszczycić się dwoma pełnymi profesurami – w naukach ekonomicznych i humanistycznych – co podkreśla jego interdyscyplinarną wiedzę i zaangażowanie w rozwój wiedzy na styku różnych dyscyplin. Posiada stopień doktora habilitowanego z ekonomii zarządzania (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) oraz nauk humanistycznych (Uniwersytet Jagielloński).

Jego prace badawcze koncentrują się na zarządzaniu uniwersytetami, HRM, biznesie rodzinnym oraz epistemologii i metodologii nauk o zarządzaniu. Dodatkowo, bada on kulturowe wymiary zarządzania, transformację cyfrową w szkolnictwie wyższym oraz wpływ globalizacji na praktyki biznesowe. Jego dorobek naukowy obejmuje ponad 400 publikacji, które w istotny sposób wpłynęły na rozwój teorii i praktyk zarządzania na arenie międzynarodowej.

Wpływ naukowy

Prof. dr hab. Sułkowskiego dane scientometryczne podkreślają jego wpływ, z 6235 cytowaniami i indeksem H wynoszącym 34 (i10=127). Zajmując piąte miejsce wśród naukowców zajmujących się zarządzaniem w Polsce według AD Scientific Index 2024, jest wiodącą postacią w badaniach nad zarządzaniem.

Publikacje i konferencje

Prof. dr hab. Sułkowski opublikował ponad 400 recenzowanych prac w prestiżowych międzynarodowych czasopismach i wydawnictwach, takich jak Taylor & Francis, Routledge, Cham Springer oraz Palgrave Macmillan. Jest także autorem wielu wpływowych książek dotyczących zarządzania uniwersytetem, transformacji cyfrowej, firm rodzinnych oraz procesów kulturowych w organizacjach.

Aktywnie uczestniczy w międzynarodowych konferencjach naukowych, gdzie nie tylko dzieli się wynikami swoich badań, ale również przyczynia się do globalnych dyskusji akademickich. Pełni także funkcje redakcyjne w 14 czasopismach naukowych, co podkreśla jego autorytet w dziedzinie zarządzania.

Przywództwo w zakresie dotacji i zarządzanie projektami

Prof. dr hab. Sułkowski kierował i zarządzał 22 grantami badawczymi finansowanymi przez organy takie jak Unia Europejska i organizacje krajowe. Jego projekty obejmują tematy takie jak zarządzanie uniwersytetem, transformacja cyfrowa i wymiary kulturowe w zarządzaniu. Do godnych uwagi projektów należą te finansowane przez EU Horizon, w których badał technologie cyfrowe w zakresie bezpieczeństwa biznesowego, zarządzania systemami opieki zdrowotnej i wpływu czynników kulturowych na praktyki organizacyjne.

Współpraca i wpływy międzynarodowe

Jako założyciel i dyrektor pierwszego amerykańskiego oddziału uczelni w Polsce (Clark University), prof. Sułkowski wspierał globalne sieci badawcze i partnerstwa akademickie. Jego przywództwo zwiększyło międzynarodową widoczność jego badań, przyczyniając się do globalnych dyskusji na temat edukacji menedżerskiej.

Jego publiczne role obejmują wiceprezesa Polskiej Komisji Akredytacyjnej i członka jej zarządu, wpływając na kształtowanie polityki w szkolnictwie wyższym. Jest również aktywny w różnych organizacjach zawodowych i sieciach badawczych (PGV, EURAM, AAM, IFERA, BCC).

Nagrody i wyróżnienia

Za swoje zasługi profesor Sułkowski został nagrodzony wieloma nagrodami, m.in.:

– Nagrody Rektorów: (Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wyższej Szkoły Bankowej, Szkoły Wyższej Nauk Społecznych i Clark University.

– Złoty i Srebrny Krzyż Zasługi: przyznawany przez Prezydenta Polski za znaczące zasługi dla szkolnictwa wyższego.

– Nagroda Naukowa Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Medal KEN)

– Nagrody za najlepszy artykuł: na różnych międzynarodowych konferencjach naukowych.

Był również profesorem wizytującym i mówcą honorowym na pięciu uniwersytetach na całym świecie. Wygłosił ponad 100 referatów na kluczowych konferencjach międzynarodowych.

Mentoring i rozwój talentów

Prof. dr hab. Sułkowski nadzorował 20 doktorantów i badaczy podoktoranckich, prowadząc ich przez złożone projekty badawcze. Jego mentoring ukształtował kolejne pokolenie naukowców, kładąc nacisk na etyczne badania i praktyczne zastosowania. Jest członkiem rad redakcyjnych dziewięciu prestiżowych czasopism i doradza w zakresie rozwoju programów nauczania, priorytetów badawczych i zarządzania instytucjonalnego.

Wpływ przemysłu

Prof. dr hab. Sułkowskiego obejmuje sektor biznesowy, gdzie współpracuje z liderami branży, aby połączyć badania teoretyczne i praktyczne zastosowania. Jako prezes WSB University kieruje WSB Business School, rozwijając silne relacje z ponad 50 partnerami branżowymi. Często występuje na konferencjach branżowych, dzieląc się spostrzeżeniami na temat najnowszych trendów w edukacji menedżerskiej i rozwoju organizacyjnym.

Dan Heaney

Dan Heaney

Daniel T Heaney, MBA, to finansista z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w przedsiębiorstwach publicznych i prywatnych. Piastował kierownicze stanowiska w operacyjnych i korporacyjnych działach finansowych, gdzie był odpowiedzialny za zarządzanie środkami pieniężnymi, finanse międzynarodowe, fuzje i przejęcia, controlling i audyt. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Finansowego w Public Consulting Group, Inc. (PCG). Pracuje dla PCG od roku 2003, wcześniej był dyrektorem finansowym w Seniorlink, spółce zarządzającej opieką nad osobami starszymi z siedzibą w Bostonie w stanie Massachusetts. Przez 19 lat pracował w Perkin Elmer (dawniej EG&G Inc.), jednej z 500 największych spółek na świecie wycenianej na 1,5 mld USD, prowadzącej zróżnicowaną działalność w branży technologicznej. Przez cztery lata był skarbnikiem spółki, wcześniej między innymi przez pięć lat zajmował się controllingiem w Technical Services Group, jednej z pięciu jednostek strategicznych firmy zaangażowanej w świadczenie usług komercyjnych i rządowych. Obecnie zasiada w zarządzie firm LobbyGuard LLC z siedzibą w Raleigh w Karolinie Północnej, dostawcy systemu zarządzania odwiedzającymi oraz Development Alternatives, Inc. z siedzibą w stanie Maryland, świadczącej międzynarodowe usługi w zakresie rozwoju i zapewniającej pomoc krajom rozwijającym się. Ukończył studia licencjackie na Colby College i studia MBA na University of San Francisco.

Grant Blair

Grant Blair

Grant Blair kieruje usługami doradczymi PCG w zakresie edukacji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat współpracował z setkami okręgów szkolnych w Stanach Zjednoczonych w zakresie technologii informatycznych, danych, operacji i inicjatyw finansowych. Pełnił funkcje dyrektora projektów PCG dotyczących wdrożeń technologii informacyjnych na dużą skalę w okręgach szkolnych, w tym w School District of Philadelphia; Zarząd Szkoły Broward County Florida; Charlotte-Mecklenburg Schools; i w publicznych szkołach w Minneapolis. Nadzorował także rozpoczęcie wdrażania przez PCG ogólnopaństwowego systemu informacji dla studentów w Stanach Zjednoczonych i systemu zarządzania szkoleniami specjalnymi EasyGo™ PCG w Tennessee. Posiada licencjat z Harvard University oraz tytuł MBA na University of North Carolina.

William S. Mosakowski

Bill Mosakowski

Bill Mosakowski jest założycielem, Prezesem i Dyrektorem Generalnym Public Consulting Group, Inc. (PCG), firmy konsultingowej świadczącej usługi doradcze w sektorze opieki zdrowotnej i społecznej oraz edukacji podstawowej i ponadpodstawowej. Obecnie Bill nadzoruje codzienną działalność PCG i inicjatywy strategiczne dla firmy.

Kariera Billa skoncentrowała się na obsłudze potrzeb podatkowych i operacyjnych sektora publicznego. Po ukończeniu Clark University w roku 1976, pracował najpierw jako Wicedyrektor ds. Przychodów Departamentu Zdrowia Psychicznego i Zaburzeń Rozwojowych Stanu Massachusetts. W roku 1981 odszedł ze służby publicznej i został Dyrektorem ds. Zwrotu Kosztów w placówce objętej Harvard Community Health Plan – Parker Hill facility, niewielkim publicznym szpitalu w bostońskiej dzielnicy Boston’s Mission Hill neighborhood. Przed utworzeniem PCG, Bill był starszym konsultantem w Touche Ross & Company (obecnie Deloitte &Touche), gdzie pracował nad ekspansywnymi, kompleksowymi projektami w zakresie planowania strategicznego dla opieki zdrowotnej i społecznej na terenie całego kraju.

Bill założył PCG w roku 1986, łącząc zainteresowania biznesowe z rosnącym doświadczeniem w zarządzaniu podatkowym i operacyjnym w sektorze publicznym. Firma szybko rozrosła się z trzyosobowego przedsięwzięcia w odnoszącą wiele sukcesów spółkę zatrudniającą ok. 1200 osób, posiadającą 40 oddziałów i osiągającą sprzedaż roczną brutto na poziomie niemal 300 mln USD. Obecnie PCG koncentruje się na trzech głównych obszarach rynku:

1) poprawie wyników operacyjnych i finansowych instytucji opieki zdrowotnej i społecznej na poziomie krajowym i lokalnym;

2) doradztwie i wdrażaniu technologii dla sektora edukacji podstawowej i ponadpodstawowej; oraz

3) rozwoju i obsłudze krajowego rynku usług Administratorów Zewnętrznych (Third Party Administrator – TPA) wspierających opiekę w wymiarze określanym przez potrzebujących nad osobami przewlekle chorymi, słabymi i starszymi, z zaburzeniami rozwoju i innymi grupami zagrożonymi, poprzez spółkę zależną PCG – Public Partnerships, Ltd.

Bill był także przewodniczącym Rady Naukowej Clark University w Worcester (2007-2011), założył tam również, wraz ze swoją żoną Jane, Mosakowski Institute for Public Enterprise. Bill jest także członkiem rady naukowej St. Mary’s High School w Lynn w stanie Massachusetts oraz członkiem zarządu Massachusetts Association of Mental Health (MAMH).

Scroll to Top